Ποικιλίες από Παραδοσιακές γεύσεις.

Παρακαλώ όποιος έχει κάποια συνταγή απο παραδοσιακό γλυκό ή φαγητό ας μου το στείλει στο nikolaos921@yahoo.grκι εγώ θα το αναρτήσω όπως θα μου το υποδείξει.



Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

Πασχαλινά κουλούρια!

από την Όστρια Εδώ

 
Πόσο καιρό είχα να ζήσω αυτή τη διαδικασία!!! Μόνη της έφτιαχνε όλα αυτά τα χρόνια τα πασχαλινά κουλούρια η μανούλα μου και μας τα μοίραζε...Πολλές οι υποχρεώσεις....Μου είχε λείψει η μυρωδιά της αμμωνίας που μικρή μου "έκαιγε" τη μύτη...Το άρωμά τους...Όπως και όλες οι αναμνήσεις που φέρνει το άρωμά τους...Δεν έχω ξεχάσει τα σχέδια που κάναμε με τον αδελφό μου για να ξεκλέψουμε κανένα κουλουράκι ενώ ακόμη η Σαρακοστή καλά κρατούσε...Ούτε το ... μεγαλοβδομαδιάτικο καταχέρισμα του πατέρα μου έτσι και τα καταφέρναμε!!! Η συνταγή πολύ παλιά....χάνεται στο βάθος του χρόνου...Τουλάχιστον 60 χρόνια πριν θυμάται να τα φτιάχνει η μητέρα μου...
Φέτος τα κατάφερα...Πρωί πρωί αρχίσαμε στο πατρικό μου σπίτι...Πολλές οι υποχρεώσεις και τα κουλούρια μέρος τους...Γύρω στα 400 κουλούρια έχασα το λογαριασμό...Οι φωτογραφίες αφορούν πολλές δόσεις, αλλά οι οδηγίες που θα σας δώσω και τα υλικά είναι για μια δόση(περίπου 120-130 μεγάλα κουλούρια)...Τα υπόλοιπα κανονίστε τα σύμφωνα με τις ανάγκες σας...
...για μια δόση,λοιπόν,σε μια μεγάλη λεκάνη...
...βάλτε μισό κιλό βούτυρο...
...και τρία ποτήρια ζάχαρη...
...ζυμώστε τα καλά με το χέρι...
...κατόπιν χωρίστε 10 αυγά σε κρόκους και ασπράδια...
...βάλτε τα αυγά να χτυπηθούν σε μαρέγκα...
...και προσθέστε τους κρόκους στο μείγμα του βουτύρου με τη ζάχαρη...
...ζυμώστε καλά...
 ...ώστε να ενωθούν...
...κι όταν αυτό γίνει...είναι σίγουρα έτοιμη και η μαρέγκα...
 ...προσθέστε την στο μείγμα...
 ...και ανακατέψτε ελαφρά...
 ...ώστε να ενσωματωθεί στο μείγμα...
 ...ύστερα ρίξτε ένα φακελάκι μπέικιν πάουντερ και ένα φακελάκι βανίλια
...και ανακατέψτε ώστε να εσωματωθούν και αυτά...
...σειρά έχουν τα πορτοκάλια...στίψτε τα ώστε να έχετε...
...ενάμισι ποτήρι χυμού...

...στον οποίο θα ρίξετε μία κοφτή κουταλιά του γλυκού σόδα...
...ανακατέψτε καλά με προσοχή γιατί φουσκώνει...
...ρίξτε το στο μείγμα...
...και ανακατέψτε καλά...
...κατόπιν σε μια λεκανίτσα βάλτε ένα ποτήρι γάλα και ρίξτε ένα φακελάκι αμμωνία...
...ανακατέψτε πολύ καλά ώστε να διαλυθεί...
...και ρίξτε το στο μείγμα...
...ανακατέψτε καλά...
 ...τέλος αρχίστε να ρίχνετε το αλεύρι λίγο λίγο...
 ...ζυμώνοντας συνεχώς...
 ...περίπου θα σας χρειαστεί 2,5 κιλά αλεύρι...
 ...αλλά σε κάθε περίπτωση τόσο όσο για να γίνει μια μαλακή ζύμη...
 ...που να ξεκολλάει από τα τοιχώματα...
...ύστερα στρώστε σε ταψιά ή λαμαρίνες λαδόκολλες...
...και αρχίστε το πλάσιμο των κουλουριών...Τα σχέδια είναι πολλά και άλλα τόσα μπορεί να δημιουργήσει η φαντασία σας....Από τις απλές πλεξίδες...


...απαραίτητο το καφεδάκι και η κουβεντούλα ενδιάμεσα...
...έως τις κοτσίδες και τα σαλιγκαράκια...


 ...κι αφού τα πλάσετε...σπάστε σε ένα μπωλάκι ένα αυγό...
 ...ρίξτε και λίγο λάδι...
 ...ανακατέψτε καλά...
 ...και αλείψτε τα κουλουράκια...
...φουρνίστε τα και ψήστε στους 160 βαθμούς Κελσίου,με αέρα ....για περίπου 20 λεπτά...
 ...οπότε θα έχουν φουσκώσει και ροδίσει...
 ...αραδιάστε τα κάπου να κρυώσουν...
 ...και φυλάξτε τα σε λεκάνη στρωμένη με πετσέτα ή όπου σας βολεύει...
 ...σκεπάστε τα με μια ποδιά καθαρή τουλάχιστον για μια μέρα ώστε να κρυώσουν καλά...
...είναι καταπληκτικά με γάλα ή καφέ...Φτιάξτε μπόλικα γιατί γίνονται ανάρπαστα...
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα ήθελα πολύ να παρακαλέσω στα Σχόλια σας να μην θίγεται άλλους Σχολιαστές ούτε άλλον Άνθρωπο «να ξέρετε ότι είστε υπεύθυνοι γι΄ αυτά που γράφετε)